dr hab. Marta Kowalczuk-Walędziak

14.07.2023

Dr hab. Marta Kowalczuk-Walędziak
Wydział Nauk o Edukacji UwB

Dyscyplina / subdyscyplina
pedagogika; pedeutologia, dydaktyka szkoły wyższej, pedagogika porównawcza

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

  • kształcenie wstępne nauczycieli na studiach magisterskich z perspektywy krajowej i międzynarodowej (m.in. motywacja do podejmowania studiów magisterskich; efekty nauczania-uczenia się; implementacja wiedzy i kompetencji zdobytych w toku studiów w praktyce zawodowej; łączenie działalności badawczej i dydaktycznej przez nauczycieli akademickich)
  • rozwój profesjonalny nauczycieli (m.in. skuteczność wybranych form doskonalenia zawodowego nauczycieli; działalność innowacyjna i badawcza nauczycieli)
  • praktyka edukacyjna oparta na wynikach badań naukowych (evidence-informed practice) (m.in. wykorzystywanie wyników badań naukowych w praktyce i polityce edukacyjnej)
  • umiędzynarodowienie procesu kształcenia na różnych szczeblach edukacji (m.in. internacjonalizacja procesu kształcenia w szkole średniej; międzynarodowa mobilność uczniów; uznawanie efektów kształcenia zdobytych przez uczniów za granicą)

NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE

  • Kowalczuk-Walędziak M., Valeeva R., Sablić M, & Menter I. (Eds.) (2023). The Palgrave handbook of teacher education in Central and Eastern Europe. Palgrave Macmillan (pp. 604).
  • Kowalczuk-Walędziak M. (2023). Policy context for the development of innovative teachers [in:] K. Livingston, C. O’Sullivan, & K. Attard (Eds.), Characteristics and conditions for innovative teachers: international perspectives (pp. 17–35). London: Routledge.
  • Kowalczuk-Walędziak M. (2021). Building a research-rich teaching profession. The promises and challenges of doctoral studies as a form of teacher professional development. Peter Lang. (pp. 236).
  • Alves P., Lopes A., Menezes I., & Kowalczuk-Walędziak M. (2021). The research-practice nexus in doctoral education: The voices of social and health sciences PhD candidates and graduates. “Research in Post-Compulsory Education”, 26(3), 290–311. Taylor and Francis [Scopus].
  • Kowalczuk-Walędziak M., Lopes A., Underwood J., Daniela L., & Clipa, O. (2020). Meaningful time for professional growth or a waste of time? A study in five countries on teachers’ experiences within Master’s dissertation/thesis work. “Teaching Education”, 31(4), 459–479. Taylor and Francis [Scopus].

ADRES MAILOWY

m.kowalczuk@uwb.edu.pl

Galeria zdjęć
Pliki do pobrania

Logotyp Społeczna Odpowiedzialność Nauki

Projekt "Co ja tu robię?" dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki".
Nr projektu: SONP/SP/549046/2022, kwota dofinansowania: 53 570 zł, koszt całkowity projektu: 59 570 zł.

©2023 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.